Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Swish

Dela på notan, bidra till insamlingen – för över rätt summa på nolltid. Med swish-appen i mobilen skickar och tar du emot pengar direkt via ditt mobilnummer. Smidigt och smart.

Swish - skicka och ta emot pengar med mobilen

Swish

Swish - skicka och ta emot pengar med mobilen

Swish är säkert, enkelt och pengarna kommer fram direkt. Beställ Swish direkt i mobilbanken.

Swish

Se filmen om Swish

Vill du veta mer om fördelarna med swish

Vill du veta mer om fördelarna med swish

  • Använd Swish

  • Skicka och ta emot pengar

  • Swish i vardagen

  • Tips på hur du löser problem

  • Swish för dig under 18 år

De vanligaste frågorna

Hur mycket pengar kan jag skicka med Swish?

När du skaffar Swish får du som är 18 år automatiskt en beloppsgräns på 15 000 kr per en 7 dagars period. Du kan ändra den i internetbanken och appen för privatpersoner. Betalningar upp till 150 000 kr är möjligt att göra om mottagaren läggs upp i Swish mottagarlista i Internetbanken.

Hur godkänner jag en betalning?

Du ansvarar för att beloppet och att mottagarens namn är rätt innan du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Däremot behöver du inte Mobilt BankID för att ta emot betalningar. Mobilt BankID är en e-legitimation för smartphones och surfplattor. Med ett Mobilt BankID kan du legitimera dig och göra elektroniska underskrifter.

Är det säkert att använda Swish?

Swish är lika säkert som internet- och mobilbanken. Oavsett om du ska aktivera tjänsten eller skicka och ta emot pengar kan du känna dig helt trygg. Mobilnumret är kopplat till ett bankkonto, mobilnumret kan bara vara kopplat till ett konto i en bank. Varje betalning och inloggning godkänns med e-legitimationen Mobilt BankID och där visas namnet på mottagaren av betalningen innan godkännande. I betalningshistoriken kan kunden se alla uppgifter inklusive motparten i betalningen

Ny mobiltelefon - så gör du med Swish

Om du har behållit mobilnumret behöver du bara ladda ner och aktivera Swish-appen i din nya mobil. Har du bytt mobilnummer måste du först avsluta tjänsten i internetbanken och sedan ansluta dig på nytt till tjänsten med det nya mobilnumret.

Hur gammal måste man vara för att kunna använda tjänsten?

Är du under 18 år kan målsman ansluta dig till Swish via sin Mobilbank eller besöka ett av våra bankkontor.

Kan jag använda tjänsten om jag inte har en smartphone?

Ja, du kan ansluta dig till Swish utan att ha en smartphone. Men har då endast möjlighet att ta emot betalningar.

Swish

Vi hjälper dig gärna och svarar på frågor.


Namn: Elisabeth Sundberg, Kundtjänst
Telefon: 840 21
Mobil: 070-3303846
E-post: Maila mig


Namn: Sara Lindgren, Kundtjänst
Telefon: 840 27
Mobil: 073-9779174
E-post: Maila mig


Namn: Ingela Tornberg, Kundtjänst
Telefon: 840 29
Mobil: 072-7347271
E-post: Maila mig

Stäng Skriv ut