Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Swish

Dela på notan, bidra till insamlingen – för över rätt summa på nolltid. Med swish-appen i mobilen skickar och tar du emot pengar direkt via ditt mobilnummer. Smidigt och smart.

Säg det med Swish

Säg det med Swish

Säg det med Swish

Skicka med en illustration nästa gång du swishar. ’Säg det med Swish’ ger mottagaren en överraskning. Mottagaren får en notis i form av ett paket.

Så här gör du:
1. Välj “säg det med Swish” genom att dra till vänster I appen.
2. Välj illustration och klicka på fortsätt.
3. Genomför betalningen som vanligt.

Säg det med Swish

Vill du veta mer om fördelarna med swish

Swish

Vill du veta mer om fördelarna med swish

Swish
  • Använd Swish

  • Skicka och ta emot pengar

  • Swish i vardagen

  • Tips på hur du löser problem

  • Swish för dig under 18 år

De vanligaste frågorna

Hur mycket pengar kan jag skicka med Swish?

När du skaffar Swish får du som är 18 år eller äldre automatiskt en beloppsgräns på 15 000 kronor per en 7 dagars period. Du kan ändra den i internetbanken och appen för privatpersoner. Betalningar upp till 150 000 kronor är möjligt att göra om mottagaren läggs upp i Swish mottagarlista i internetbanken.

Hur godkänner jag en betalning?

Du ansvarar för att beloppet och att mottagarens namn är rätt innan du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Däremot behöver du inte Mobilt BankID för att ta emot betalningar. Mobilt BankID är en e-legitimation för smartphones och surfplattor. Med ett Mobilt BankID kan du legitimera dig och göra elektroniska underskrifter.

Är det säkert att använda Swish?

Ja, Swish är lika säkert som internetbanken och appen. Oavsett om du ska aktivera tjänsten eller skicka och ta emot pengar kan du känna dig helt trygg. Mobilnumret är kopplat till ett bankkonto, mobilnumret kan bara vara kopplat till ett konto i en bank. Varje betalning och inloggning godkänns med e-legitimationen Mobilt BankID och där visas namnet på mottagaren av betalningen innan godkännande. I historiken kan du se alla uppgifter för tidigare betalningar.

Ny mobiltelefon - så gör du med Swish

Om du har behållit ditt mobilnummer behöver du bara ladda ner och aktivera Swish-appen i nya mobilen. Har du bytt mobilnummer måste du först avsluta tjänsten i internetbanken och sedan ansluta dig på nytt till tjänsten med det nya mobilnumret.

Hur gammal måste man vara för att kunna använda tjänsten?

Är du under 18 år kan målsman ansluta dig till Swish via sin app eller besöka ett av våra bankkontor.

Kan jag använda tjänsten om jag inte har en smartphone?

Ja, du kan ansluta dig till Swish utan att ha en smartphone. Då har du endast möjlighet att ta emot betalningar.

Swish

Vi hjälper dig gärna och svarar på frågor.


Namn: Elisabeth Mörnsjö, Kundtjänst
Telefon: 0120-840 21
Mobil: 070-3303846
E-post: mejla mig


Namn: Sara von Wirén, Kundtjänst
Telefon: 0120-840 27
Mobil: 073-9779174
E-post: mejla mig


Namn: Ingela Tornberg, Kundtjänst
Telefon: 0120-840 29
Mobil: 070-6000627
E-post: mejla mig

Stäng Skriv ut