Hoppa till textinnehållet

Ring till oss, när du vill!

Självbetjäning, dygnet runt alla dagar i veckan.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon kan du kolla ditt saldo, transaktioner och föra över pengar.
 

Vanliga frågor

Hur skaffar jag Mobilt BankID?

  1. Ladda hem BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play i din smartphone eller surfplatta.
  2. Anslut dig till Mobilt BankID i internetbanken, appen för privatpersoner eller på bankkontor.
    i. Vid anslutning ingår det att du aktiverar tjänsten samt att du väljer din säkerhetskod
    ii. Den säkerhetskod du väljer är den kod du alltid kommer att använda vid inloggning och signering av uppdrag med ditt Mobilt BankID.

Jag har glömt min PIN-kod, vad gör jag?

Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

Hur aktiverar jag PIN-koden som jag har skapat i internetbanken?

Så här aktiverar du din 5-siffriga PIN-kod som du har skapat i internetbanken.

  1. Ring 0120-840 00
  2. Tryck 1 för Självbetjäning
  3. Tryck ditt personnummer 10 siffror
  4. Tryck en PIN-kod (5 siffror som du väljer själv)
  5. Tryck en PIN-kod igen och avsluta med #.

Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.